Velden zijn niet correct ingevuld

Versterk uw online dienstverlening met livechat

De meeste bezoekers van uw website zullen doorgaans telefonisch contact opnemen. Dit betekent echter niet dat andere methoden om contact op te nemen minder belangrijk zijn. Onderzoeken laten zien dat uw online dienstverlening steeds belangrijker wordt. En nog belangrijker: het communicatiekanaal dat een klant kiest om contact op te nemen laat een duidelijke verschuiving zien van telefonisch contact naar online contact.

Het gebruik van de telefoon stabiliseert

Even de telefoon pakken om contact op te nemen is voor de meeste bezoekers van uw website niet meer dan vanzelfsprekend. Het aantal personen dat telefonisch contact opneemt kent echter relatief gezien geen groei de afgelopen jaren. Net als dat er verschillende klanttypen zijn, verschilt het gewenste communicatiemiddel ook per klant. De een belt liever direct op, de ander verstuurt liever een e-mail en weer een ander spreekt liever online met een medewerker via social media of livechat. In deze laatste is dan ook de voornaamste groei waar te nemen.

Waarom kiezen voor livechat?

Livechat is een direct contact van de klant met een medewerker middels een online chatsessie. Het aanbieden van livechat is (door velen gedacht) niet direct kostenbesparend, maar kan wel een impuls geven aan het vertrouwen van de klant in uw diensten. Twijfelende bezoekers kunnen bijvoorbeeld net dat zetje worden gegeven met een adequate afhandeling van hun vraag door de medewerker in de chat. De klantvraag kan direct worden beantwoord zonder dat hierbij meerdere contactmomenten zoals e-mailverkeer of telefonisch contact benodigd zijn. We kunnen hier zelfs nog een stap verder in gaan door het pro-actief aanbieden van chatsessies op basis van de pagina waarop de websitebezoeker zich bevindt.

Meer weten over livechat?

Benieuwd naar de mogelijkheden van een livechat-functie voor uw website? Maak vrijblijvend een afspraak met één van onze medewerkers voor meer informatie.



Naar overzicht