Velden zijn niet correct ingevuld

Adverteren op Facebook

Nederlanders brengen heel veel tijd door op Facebook. Daarom is het tegenwoordig heel interessant om ook hierop te adverteren. En dat hoeft helemaal niet duur te zijn. Door vooraf een budget vast te stellen, houdt u de kosten in de hand.

> Direct Contact Opnemen

Bereik precies wie u wilt

Facebook targetingDe kracht van Facebook is dat we als adverteerder heel precies de doelgroep kunnen bepalen voor een advertentie. Zo kunnen advertenties gericht worden op (combinaties van) de volgende kenmerken:

  • Locatie
  • Taal
  • Leeftijd
  • Geslacht
  • Burgerlijke staat
  • Opleidingen en werkgevers

Zeer interessant zijn de opties om advertenties te richten op basis van interesse en connecties. Zo kunnen we uw advertenties alleen richten op mensen die uw bedrijf al kennen, uw bedrijf leuk vinden of vrienden hebben die uw bedrijf leuk vinden.

Ook krachtig is de mogelijkheid om uw bestaande klantbestanden met e-mailadressen te matchen met Facebook, zodat we deze mensen op Facebook uw advertentie kunnen tonen. Hiermee kunt u bijvoorbeeld uw bestaande klanten die nog geen fan zijn oproepen om uw pagina te liken! 

De privacy van deze mensen wordt hiermee overigens niet geschonden; Facebook beschikt al over de e-mailadressen, dus er wordt geen data uitgewisseld.

Wat zijn de doelstellingen van adverteren op Facebook?

Facebook advertenties rechtsHet inzetten van advertenties op Facebook kan goed benut worden voor de volgende doelstellingen:

  • Het uitbreiden van het aantal fans op de eigen Facebookpagina
  • Het promoten van een specifiek bericht
  • Het promoten van (een actie op) de eigen website

Deze doelstellingen staan als het goed is in dienst van een hoger doel. De inzet hangt dus af van de vraag: wat wilt u bereiken?

Wat levert adverteren op Facebook op?

De meeste marketingkanalen worden afgerekend op wat ze direct opleveren. Facebook draait echter meer om het investeren in de relatie met de (potentiële) klant en is daarmee te vergelijken met e-mailmarketing. Het zal op korte termijn misschien niet direct extra verkopen genereren, maar het kan dat in de toekomst wel gaan doen. Dan moet het investeren in die relatie wel goed worden aangepakt.

Maar er kan ook zeker heel resultaatgericht geadverteerd worden op Facebook. Wij hebben bijvoorbeeld succesvolle acties gedraaid voor een uitzendbureau en een kinderopvang die snel op zoek waren naar geschikte kandidaten voor hun vacatures. Voor beide klanten realiseerden wij in korte tijd twee acties die zeer veel sollicitaties hebben opgeleverd tegen aantrekkelijke tarieven.

Wat zijn de advertentiemogelijkheden op Facebook?

Facebook experimenteert constant met nieuwe advertentiemogelijkheden. Soms worden bestaande mogelijkheden zelfs weer verwijderd. Momenteel zijn dit de gangbare advertentievormen.

Facebook-advertenties

Facebook advertentieDe Facebook-advertenties verschijnen aan de rechterkant op bijna alle pagina's in Facebook. U kunt uw eigen Facebook-pagina ermee promoten, een Facebook-evenement, een specifiek Facebook-bericht of zelfs uw eigen website.

De advertenties bestaan uit een titel, een afbeelding, een korte tekst en eventueel de domeinnaam van uw website als u deze promoot. Net als gewone berichten kunnen ook advertenties geliked worden en zien mensen welke advertenties door hun vrienden geliked zijn.

Berichten promoten

Facebookbericht promoten door te boosten Als u als bedrijf een bericht plaatst op Facebook, wordt dit gemiddeld door slechts 30% van uw fans gezien. Daarom kan het interessant zijn om dit bericht te boosten, zodat u uw bereik vergroot.

U bepaalt zelf het budget en Facebook geeft u vervolgens een schatting van het potentiële bereik. De promotie kan daarbij worden gericht worden op mensen die uw pagina leuk vinden en hun vrienden of door zelf een specifieke doelgroep samen te stellen.

Hoe zetten jullie Facebook-advertenties optimaal in?

Als we met Facebook-advertenties aan de slag gaan, dan zijn er natuurlijk een heleboel factoren van belang voor een optimale advertentiecampagne. Een voorbeeld:

Een advertentie heeft af en toe een nieuwe impuls nodig. Als een advertentie een week actief is geweest zal het aantal doorklikken afnemen, omdat de advertentie specifiek gericht is op een bepaalde doelgroep. Deze groep zal de advertenties regelmatig terugzien en steeds minder geneigd zijn om te klikken. Daarom testen we door nieuwe advertentievarianten toe te voegen met andere teksten en afbeeldingen.

Wat zijn de overeenkomsten en verschillen tussen adverteren met Facebook en Google Adwords?

Bij zowel Facebook als Adwords betaalt u als adverteerder wanneer er iemand op uw advertentie klikt. Maar er zijn ook duidelijke verschillen.

Met Google Adwords wordt de bezoeker aangesproken op het moment dat hij op zoek is naar uw product. Dit kan dan ook een goed middel zijn voor directe verkoop. Kenmerkend voor Adwords zijn hogere kosten-per-klik, hogere doorklikratio's en meer conversiegerichte advertenties.

Op Facebook vertoont u advertenties terwijl de bezoeker niet direct naar u op zoek is. Hier is het is dus veel belangrijker om de doelgroep heel specifiek te bepalen en de aandacht te trekken met een goed doordachte advertentie. Kenmerkend voor Facebook zijn veel vertoningen van de advertentie, lagere doorklikratio's en lagere kosten-per-klik.


Ook beginnen met adverteren op Facebook?

VisualMedia is een full-service internetbureau met ervaren online marketeers. Wij kunnen uw Facebook adverteren op professionele wijze invullen.Vul het formulier hieronder in of neem direct contact met ons op.

 

 

De websitescanWebsitescan

Ook benieuwd naar de prestaties van uw huidige website? Laat dan nu een websitescan uitvoeren voor slechts € 299,- (inclusief persoonlijke toelichting).

neem contact op


Aanmelden voor de nieuwsbrief