Velden zijn niet correct ingevuld

Adverteren op LinkedIn

Maar liefst 4,2 miljoen Nederlanders maken gebruik van LinkedIn, een sociaal netwerk voor zakelijke contacten. LinkedIn is een platform met heel andere doelen dan bijvoorbeeld Facebook of Instagram en biedt daarom een interessante mogelijkheid om op te adverteren. Bijvoorbeeld als u een vacature onder de aandacht wilt brengen of naamsbekendheid wilt genereren op de zakelijke markt.

Direct afspraak maken

Bereik precies wie u wilt

Op LinkedIn kunnen we als adverteerder heel precies de doelgroep bepalen voor een advertentie. Vooral voor B2B bedrijven is LinkedIn een interessant advertentieplatform. Zo kunnen advertenties gericht worden op (combinaties van) de volgende kenmerken:

  • Functie, functietitel en mate van senioriteit
  • Bedrijfstak en bedrijfsgrootte
  • Opleiding
  • Professionele werkervaring
  • Geografische locatie
  • Geslacht
  • Leeftijd

Waar Facebook zich vooral richt op interesses en geografische locatie, wordt LinkedIn vooral gekenmerkt door het professionele karakter. Daarom is LinkedIn vooral interessant voor bedrijven die hun zakelijke dienstverlening willen promoten of voor personeelswerving. Elk LinkedIn profiel is eigenijk een CV, en daarom is dit het platform bij uitstek om openstaande vacatures te promoten.

Wat zijn de doelstellingen van adverteren op LinkedIn?

Het inzetten van advertenties op LinkedIn kan goed benut worden voor de volgende doelstellingen:

  • Het uitbreiden van het aantal volgers op LinkedIn
  • Het promoten van een blog, nieuwsupdate of een vacature
  • Het creëren van naamsbekendheid

Deze doelstellingen staan als het goed is in dienst van een hoger doel. Net als bij andere social media hangt het dus af van de vraag: wat wilt u bereiken?

Wat levert adverteren op LinkedIn op?

LinkedIn draait vooral om het vergroten van naamsbekendheid en branding. LinkdeIn is geen platform voor sales, de advertentiekosten liggen namelijk een stuk hoger dan andere online platformen. Dit komt door de relatief hoge kosten-per-klik en het minimaal vereiste dagbudget van 10 dollar. Op LinkedIn betaalt u per klik (minimaal 2 dollar per klik) of per 1.000 weergaven. Daar staat wel tegenover dat u zeer specifiek kunt segmenteren op een bepaalde doelgroep.

Wat zijn de advertentiemogelijkheden op LinkedIn?

LinkedIn biedt twee advertentiemogelijkheden: sponsored content en tekstadvertenties.

Sponsored content

Sponsored content zijn gesponsorde updates die verschijnen in de newsfeed van de gebruiker. Deze advertenties zijn vergelijkbaar met het boosten van een bericht op Facebook en zijn duidelijk te herkennen door het kenmerk 'gesponsord' boven de advertentie.

De advertenties bestaan uit een titel, een korte tekst en eventueel een foto of de URL van een pagina die u wilt promoten. Ook is het mogelijk om een volgen-knop te integreren in de rechterbovenhoek van de update. Net als gewone berichten kan er ook gereageerd worden op sponsored updates en zien gebruikers welke advertenties door hun connecties 'geliked' zijn.

Tekstadvertenties

Tekstadvertenties zijn kleine advertenties aan de rechterzijkant van de newsfeed, bestaande uit een korte tekst, een kleine afbeelding en een link naar een bedrijfsprofiel of landingspagina.

Tips voor een optimale inzet van LinkedIn advertenties

  • Maak zowel een Engelstalige als een Nederlandstalige variant van de advertentie. Ongeveer 80 procent van alle Nederlandse leden heeft namelijk een Engelse instelling wat betekent dat ze alleen de Engelstalige advertenties te zien krijgen.
  • Op het LinkedIn advertentieplatform worden alleen het aantal likes, comments en shares gemeten. Om conversies vanuit LinkedIn te meten dient u UTM tracking toe te voegen aan de link in de advertentie.
  • Creëer meerdere varianten van advertenties en wissel elke twee weken om te zien wat het effect is van bepaalde advertentietypen, teksten of afbeeldingen.

Meer weten over adverteren op LinkedIn?

Neem gerust eens contact met ons op.

 

 

 

De websitescanWebsitescan

Ook benieuwd naar de prestaties van uw huidige website? Laat dan nu een websitescan uitvoeren voor slechts € 299,- (inclusief persoonlijke toelichting).

neem contact op

 

Aanmelden voor de nieuwsbrief