SEO

Vindbaar? Leads? Verkopen? Zoekmachine optimalisatie!

Moet jouw bedrijf ook vindbaar zijn in zoekmachines zoals Google en Bing? Wil je meer bezoek naar je website of webshop? Of wil je online meer leads of verkopen genereren? De basis van deze doelen begint altijd met zoekmachine optimalisatie, oftewel SEO.

 

Enkele onderdelen van SEO

Zoekmachine optimalisatie passen wij op diverse manieren toe. Uiteraard moet er eerst vooronderzoek gedaan worden. Hierbij worden de statistieken van de website geraadpleegd, is brainstormen een goede start en uiteraard inventariseren wat de concurrent beter doet.

Wij kijken ook kritisch wat er nu al staat! Misschien zijn er enkele stukken tekst die geoptimaliseerd moeten worden of kan een pagina verfraaid worden met goede grafics. Je potentiele klant moet online voor jou vallen.

 

Zoekwoordanalyse

Waar zoekt je doelgroep op? Bepaal eerst je zoektermen waarmee je gevonden wilt worden en waar content voor gemaakt moet worden. Door een goede zoekwoordanalyse kan er vooraf bepaald worden of er überhaupt gezocht wordt met de betreffende zoekterm in zoekmachines zoals Google.

 

Geoptimaliseerde content

Tekst die prettig is om te lezen maar ook voldoet aan de zoekopdracht die in Google of Bing is ingevoerd? Geoptimaliseerde content moet aan de spelregels van Google voldoen; een goede paginatitel, voldoende woorden en het onderwerp moet de zoekterm bevatten. Copywriting en content creëren nemen wij graag van je over!

 

Linkbuilding (blok)

Goede links binnen de site maar juist ook die verwijzen náár je website zorgen voor betere vindbaarheid in de zoekmachines en extra verkeer naar je website.

 

Techniek

Ook de techniek draagt bij aan de vindbaarheid. Een website die snel laadt, mobiel geschikt is (responsive) en up-to-date is met de toegepaste techniek zorgt er voor dat je hoog wordt getoond in de zoekresultaten.

SEO • VisualMedia Vacatures3 MENU
Visualmedia loader