Zoekmachine-optimalisatie (SEO) behoort samen met het adverteren in zoekmachines tot de best renderende kanalen binnen de online marketingmix. Mensen typen bij zoekmachines in waarnaar ze op zoek zijn en geven zo hun behoefte aan. Het ideale moment om als bedrijf zichtbaar te zijn en op deze vraag in te spelen. Onder zoekmachine-optimalisatie (in het Engels SEO of organic search genoemd) verstaan we alle activiteiten die tot doel hebben om zo optimaal mogelijk vindbaar te zijn in de natuurlijke zoekresultaten van zoekmachines.

De SEO-aanpak van VisualMedia

Zoekmachines gebruiken tegenwoordig honderden factoren om te bepalen hoe hoog een pagina rankt voor een bepaalde zoekterm. Daarom moet met al deze factoren rekening gehouden worden en kijkt de SEO Specialist bij zoekmachine-optimalisatie naar verschillende aandachtsgebieden.

Technische SEO

Goed vindbaar zijn betekent allereerst dat de randvoorwaarden optimaal ingevuld moeten zijn. Dat betekent allereerst dat er geen technische belemmeringen moeten zijn om gevonden te kunnen worden. Enkele voorbeelden:

  • uw website moet snel laden;
  • zoekmachines moeten elke pagina op uw website kunnen vinden die er toe doet;
  • er moeten geen duplicaten van pagina’s worden aangeboden aan zoekmachines;
  • als een pagina niet (meer) bestaat, moet dat op een correcte manier aan zoekmachines kenbaar worden gemaakt;
  • adressen (URL’s) van pagina’s moeten correct worden opgebouwd.

Als aan deze randvoorwaarden is voldaan, is er een goede basis om beter vindbaar te worden. Wij beschikken over de mensen die deze specialistische kennis in huis hebben.

Een automatische SEO-scan zonder duiding is nutteloos

Op internet zijn tal van websites te vinden die claimen dat ze uw website gratis scannen op het gebied van SEO. U krijgt een keurig rapport van wat er schort aan uw website. Als u deze punten verbetert, zou u beter vindbaar moeten zijn. Toch? Helaas is het toepassen van SEO veel meer dan het afwerken van een checklist. Zelfs als u 100% optimaal op alle onderdelen scoort van een dergelijke test biedt dit geen garanties voor hoge zoekmachineposities en goede vindbaarheid. Dat hangt namelijk voornamelijk sterk samen met wat u de bezoeker te bieden hebt op uw website. En welke waarde u daarmee biedt, kan een automatische SEO-scan niet bepalen. Wij kunnen een websitescan voor u uitvoeren om de verbeterpunten binnen uw website in kaart te brengen, deze wordt vervolgens gebruikt als praatstuk om tot een pragmatisch plan van aanpak te komen.

Zoekmachine-optimalisatie • VisualMedia Vacatures1 MENU
  • info@visualmedia.nl
  • 0528 260 631
Visualmedia loader